Jeżeli wciąż myślisz, że tyjesz od tłuszczu zawartego w pokarmach spożywczych, musisz jak najszybciej zaktualizować swoją wiedzę, bo w tym stwierdzeniu nie ma ani krzty prawdy. Tłuszcz jest niezbędny do życia. Twój organizm zdecydowanie go potrzebuje. Nawet jeśli wciąż szukasz sposobu na to, jak schudnąć, nawet nie powinieneś patrzeć na te rodzaje diet, które ograniczają spożycie tłuszczu niemalże do zera. Już lepiej zrezygnować z jedzenia węglowodanów, ale tak naprawdę wszystkie makroskładniki powinny mieć swój udział w zdrowej diecie. Naucz się po prostu wybierać te zdrowsze źródła tłuszczu i pamiętaj, by też z nimi nie przesadzać, bo umiar w jedzeniu zawsze jest wskazany, a zwłaszcza gdy twoim celem staje się utrata nadmiernej masy ciała.

Dobre tłuszcze zadbają o twoje zdrowie. Sprawią, że metabolizm wyraźnie przyspieszy, a ty zaczniesz szybciej chudnąć. Obniżysz też poziom tzw. złego cholesterolu we krwi, a podwyższysz poziom tego dobrego, co doprowadzi do zmniejszenia ryzyka zachorowania na choroby układu sercowo-naczyniowego. Ale jak zdrowo schudnąć i jeść do tego tłuste pokarmy? Otóż musisz wybierać te produkty spożywcze, które zawierają właśnie zdrowe tłuszcze. Raczej nie będzie to golonka, ani tym bardziej mocno przysmażony boczek, który wręcz może pośrednio prowadzić do zawału serca. Sięgaj raczej po oleje roślinne (np. olej sezamowy lub oliwę z oliwek), jedz tłuste ryby i od czasu do czasu pozwól sobie na kawałek pieczonego lub gotowanego na parze mięsa. Taka dieta na pewno będzie zdrowa.

Tłuszcze znakomicie sprawdzają się też w roli przekąsek. A nawet gdy rozpoczynasz odchudzanie, zapewne nie uda ci się całkowicie zrezygnować z tych mini posiłków, po które sięgasz pomiędzy głównymi daniami, gdy tylko dopadnie cię mniejszy głód. Od tej pory zacznij jednak zastępować tradycyjne słodycze i słone przekąski różnorodnymi orzechami. Sięgaj po orzechy włoskie, czyli doskonałe źródło kwasów omega-3 oraz orzechy brazylijskie, które dostarczą ci selenu. Od czasu do czasu możesz też spożyć na drugie śniadanie ciemny chleb posmarowany masłem orzechowym. Taka przekąska powinna zaspokoić twoją ochotę na słodycze, a przy tym będzie mieć względnie niewiele kalorii.