Odchudzanie to proces, który powinien być rozłożony w czasie. Nie powinniśmy zakładać, że w ciągu miesiąca pozbędziemy się tkanki tłuszczowej, która gromadziła się przez wiele miesięcy w naszym organizmie. Optymalna prędkości odchudzania to 0, 5-1 kg tygodniowo. Oczywiście na początku spadki wagi będą większe, ponieważ pozbędziemy się nadmiaru wody. Stosując kilka prostych zasad możemy przyspieszyć proces odchudzania.

Jak przyspieszyć odchudzanie?

Odchudzanie to przede wszystkim prawidłowa dieta. Dlatego musimy utrzymywać deficyt kaloryczny. Oznacza to, że dostarczamy z pożywieniem mniej kalorii, niż potrzebuje nasz organizm do codziennego funkcjonowania. Dzięki temu brakującą energię pozyskamy ze spalenia tkanki tłuszczowej. Rano, po przebudzeniu warto wypić szklankę wody z sokiem z cytryny, która pobudzi metabolizm. Warto także stosować ostre przyprawy takie jak pieprz i chili, ponieważ przyspieszają spalanie tłuszczu. W odchudzaniu pomocne może być także picie zielonej herbaty, która pobudzi metabolizm do efektywniejszej pracy. W utrzymaniu deficytu pomocne będzie jedzenie dużej ilości warzyw. Zawierają one dużo składników odżywczych i mało kalorii. Dzięki temu możemy ich zjeść dużo. Warto także jeść regularnie, gdyż zmniejsza to chęć podjadania między posiłkami.

W odchudzaniu bardzo ważna jest także aktywność fizyczna. Warto wykonywać ćwiczenia interwałowe, które spalają kalorie zarówno w trakcie ich wykonywania, jak i kilkanaście godzin po treningu. Polega to na tym, że przez 15 sekund wykonujemy dane ćwiczenie z maksymalną intensywnością, po czym tyle samo czasu odpoczywamy. Taki trening możemy także wykonać podczas biegania. Możemy biec z maksymalna intensywnością przez jakiś czas, a następnie maszerować w ramach odpoczynku. Dzięki temu spalimy dużą ilość kalorii w krótkim czasie. Oczywiście tradycyjny trening cardio jest również dobry w procesie odchudzania. Dodatkowo w swoim planie treningowym musimy uwzględnić treningi siłowe, które pomogą nam rozwinąć masę mięśniową. Większa ilość mięśni to więcej kalorii spalonych w ciągu dnia podczas wykonywania codziennych czynności.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *