Zdrowe serce to cenny skarb, o który warto w porę zadbać. W jaki sposób? Wiadomo, że codzienna porcja ruchu oraz rezygnacja z palenia papierosów to podstawa, na tym jednak troska o serce się nie kończy. Pamiętajmy, że na ogólny stan naszego zdrowia w bardzo dużym stopniu wpływa to, co jemy, zatem zdrowa dieta staje się jednym z priorytetów. Co powinno znaleźć się w naszym menu w chwili, gdy chcemy wzmocnić serce?

Odpowiednio ułożona dieta może pomagać nam w walce z chorobami serca na wiele sposobów. Dzięki niej możemy skutecznie obniżać poziom złego cholesterolu, walczyć ze zbyt wysokim ciśnieniem krwi oraz zmniejszać ryzyko tworzenia się zakrzepów, będących główną przyczyną udarów oraz zawałów serca. Zdrowa dieta pomoże nam jednocześnie utrzymać prawidłową masę ciała, a tym samym zmniejszyć ryzyko pojawienia się nadwagi lub otyłości. Te choroby mają istotny wpływ na ogólny stan naszego zdrowia, a zbędne kilogramy stanowią spore obciążenie dla naszego serca. Co zatem powinniśmy jeść, by każdego dnia skutecznie wspierać swe serce i chronić je przed licznymi chorobami?

Ważnymi składnikami diety wspierającej serce są owoce i warzywa, pełne witamin (w tym witaminy C i E) oraz tak ważnych dla zdrowego serca minerałów, jak magnez. Z pewnością warto jeść kalafior, szparagi i włoską kapustę, warto też częściej sięgać po brukselkę oraz brokuły. Wśród owoców najlepszym wpływem na stan serca wyróżniają się takie przysmaki, jak pomarańcze, z kolei wśród roślin strączkowych na większe zainteresowanie z naszej strony zasłużyły soczewica oraz fasola. W diecie dla zdrowego serca powinny się tez pojawić otręby pszenne, będące rewelacyjnym źródłem błonnika pokarmowego, oraz oleje roślinne, znane jako najlepsze źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych. Z tego samego powodu warto włączyć do swego menu takie dodatki, jak siemię lniane, orzechy i nasiona, a także tłuste ryby morskie. Taka dieta dla naszego serca będzie cennym wsparciem, szczególnie jeśli jednocześnie ograniczymy spożycie soli oraz sięganie po tłuste mięsa oraz dania smażone.

1 Comment

    • Ola -

    • 17 grudnia, 2020 at 11:40 am

    Im szybciej zaczniemy dbać o nasze serca tym lepiej dla nas samych.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *